torsdag 13. august 2009

Rosestiklingsekspedisjon!

Skal hjem til Bergen på en liten mini-ferie i helgen. Da skal jeg benytte anledningen til å ta en aldri så liten tur innom Aboretet på Milde og kanskje andre steder med store konsentrasjoner av roser(som feks hagen til mor og tante...) og se om det er mulig å "låne" et par kvister her og der til rosestiklingsprosjektet mitt.
Det blir en travel helg. Ungene har ikke vært i Bergen siden jul og det er masse som skal sees og gjøres. Og på lørdag er det konsert med Alan Jackson! Det blir bra! ;o)
Og så er det planlagt et aldri så lite hageraid neste torsdag! DET gleder jeg meg til!
Det er altså tanten til svigerfar som har invitert oss ut til hagen hennes på Bømlo for å rote litt i bedene og plukke stiklinger og avleggere.
Utrolig snillt gjort da! Har allerede gjort klar litt plass i bedene. ;o)
Fikk to flotte pelargoniaer av henne da svigers var der for et par uker siden. Aner ikke hva de heter eller hvilken sort det er. (Skal sette inn bilde og etterlyse info i neste uke:-)
Ha en super helg alle der ute i netthageland!
Spring ut og nyt dagen og nuet! Høsten og vinteren er her før vi aner det.... ;o)
M.

2 kommentarer:

  1. Rosestikklinger, det høres spennende ut. Hvordan gjør du det?? Rosene hos meg er en rett så tragisk syn iår uansett.. Den røde stauden er en; Lobelia speciosa ´Fan Scarlet´. At jeg for en gangs skyld kan navnet er for jeg har kjøpt den iår, er ikke sikker på herdigheten, men enig, den er virkelig flott ( regnet til tross..)

    SvarSlett
  2. Hei Mia! Tusen takk for info om den røde stauden! Den skal straks noteres på ønskelisten! :o)
    Rosestiklinger er noe jeg prøver å lære litt mer om. Har hørt rykter om at det skal gå an og derfor skal jeg få det til! Har skrevet et par innlegg om det tidligere, ta en titt i bloggarkivet mitt så finner du det jeg vet om temaet så langt.
    Skal holde dere oppdatert om alt jeg lærer og erfarer om dette fasinerende temaet etterhvert! ;o)
    Ha en finfin dag!
    M.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)