søndag 23. august 2009

Rolig helg i hagen.

Ikke gjort noe særlig revolusjonerende i hagen denne helgen.
Har fått hagekomposten i drift og ryddet litt i bedene sånn for syns skyld. Fant selvsagt tre-fire stauder som trengte litt bedre plass og noen som stod på feil sted og fant igjen de fire med nesten identisk farge som alle blomstrer samtidig rett ved siden av hverandre, så da jeg var ferdig for dagen hadde jeg egentlig mer igjen enn da jeg startet... Noen som har opplevd det? ;o) Frustrerende på en herlig måte. Hagen vokser og utvikler seg, men det er alltid plass til mer. Gøy rett og slett! :o)
Og en gledelig oppdagelse fikk jeg da jeg gikk en liten myserunde i hagen med kaffikoppen i går! Min første Stokkrose blomstrer! Den er hvit og helt utrolig nydelig! Har faktisk aldri sett en blomstrende, fylt Stokkrose på nært hold før! Fasinerende opplevelse!
Det er resultatet av alle de ørten ulike sortene jeg sådde i fjor vår, og det eneste som overlevde frøplantestadiet(var litt for ivrig med gjødselvannet ja...). Ved siden av den hvite står det enda fire til som ikke har sprunget ut enda. Venter i spenning! Hvilken farge har de? Husker ikke om det stod noe om det på frøpakken i fjor...
M.
PS! Trenger hjelp til identifisering av planter! Se forrige innlegg.
Håper noen kan hjelpe meg? :o)

2 kommentarer:

  1. Endelig har vi hatt en nydelig hagehelg ja. Kan den der med feilplanterte stauder og annet. Nå er det bare å begynne omorganisere, men det er jo litt gøy også, ikke sant, så får man som regel mer tilovers :) Stokkrosen er riktig nydelig den.

    SvarSlett
  2. Hej Marit, kan inte hjälpa dig med dessa specifikt tyvärr.

    Hälsningar från Marit :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)