torsdag 16. juli 2009

Roser, buskbom, bark og duk, men mest jord....

Da har jeg kommet i gang med ukens prosjekt! Satte i gang midt i det verste høljeregnet i går ettermiddag, med to sedvanlig travle "avleggere" springende rundt beina. Skal spa opp plen, busker og jord på et område på ca 4 x 1,5m, omtrent 30cm dypt. Må få vekk alt ugresset og fylle på med god jord til rosene som skal bo der. Og støpe fundament til to rosebuer og en kant mot gangveien langs garasjen. (Det blir sikkert litt lettere å se for seg når jeg får somlet meg til å ta noen bilder og sette inn her:-) Er ikke alltid lett å bedrive haging med småbarn i heimen. Det vet vel de fleste som har prøvd. Lillebølle(2,5) står oppå torven jeg prøver å spa opp og Skravleguri(4) springer rundt med regnjakke-ermet bretta opp til skulderen og en laang, tynn meitemark i friskt trav oppover underarmen; "Mamma, mamma! Jeg eeeelsker å ha makk på armen!!!" Sjarmerende! Jeg liker IKKE makk! De er finest når de er under jorda! Vel, fikk da begynt! Gravd opp nesten halvparten og flytten en av tre Rodoer. Ikke dårlig bare det! :o)
M.

2 kommentarer:

  1. Grattis med ny blogg!! Litt av noen prosjekter du har på gang. Festlig beskrivelse av hagearbeid med småbarn rundt seg:-)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Alltid noen prosjekter på gang. Snart ferdig med mesteparten av de jeg startet på i fjor...;o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)