søndag 16. januar 2011

Vinter i hagen, ny hobby inne.

Det er vinter. Litt hvit og litt brun, men stadig like kald og helt uten muligheter for haging.
Det kommer nok å være vinter en god stund til, så vårlengselen må bare vente. Denne sommeren skal jeg forhåpentligvis få litt bedre tid til hagen nå som huset er mer eller mindre ferdig. (Mangler bare litt maling...)


Frøkatalogene har begynt å dumpe ned i postkassen igjen. Herlig, herlig, men farlig, farlig... :o) Jeg har som nevnt noen ganger tidligere ikke noe bra rykte på frø-fronten. Enten blir stakarene glemt og tørker ut eller så få de litt i overkant mye oppmerksopmhet og dør av for mye vann og næring. Men det stopper som vanlig ikke meg i å prøve atter en gang. Tenkte jeg skulle satse på Akeleier og Valmuer i år. Det må jo bare fungere. De ordner seg jo praktisk talt selv. Og så blir det vel et par, tre, fire andre også etterhvert kjenner jeg meg selv rett. 








Men enn så lenge får man gjøre sitt beste for å holde vårlengselen i sjakk en stund til. I den anledning har jeg funnet meg en ny hobby. Jeg strikker! Det høres kanskje ikke ut som den helt store sensasjonen for deg, men hvis du ante hvor lite konsentrasjon og tålodighet jeg har, så hadde du blitt skikkelig imponert! :o)




Så i kjent "hu-hei hvor det går"-stil har jeg da altså begynt på to strikketøy på en gang, leggvarmere til Skravleguri på 5 1/2 år og hals til Turbojunior på snart 4 år. Det er visst noe som heter mønster og slikt, og jeg vet mange driver og teller masker og greier, men det går sikkert helt fint uten? Det er jo bare rett opp og ned uten hæl, tå og sånn...

 

















Og midt oppi disse mer seriøse strikkeriene har jeg også, men god hjelp fra min mor som var her i helgen, strikket et puterekk til sofaen. Hadde en svart, kjedelig pute som gikk helt i ett med sofaen, men nå, etter et lurt impulspåfunn og et par heldige tilfeldigheter så har den blitt helt ny og ganske flott om jeg får si det selv! ;o)

Og når jeg først var i gang så måtte jeg jo ha noe å ha strikketøyet oppi. Fant en gammel kurv i kjelleren som jeg malte hvit og kledde med blomstrete stoff inni. Men den er jo litt upraktisk å slepe med seg hvis jeg skulle føle for å ta med meg den nye hobbyen på tur, så da sydde jeg en kjekk liten pose av restestoff (igjen helt uten respekt for mønstere og mål) til det formålet.



Og sånn går nå dagene... ;o)

2 kommentarer:

  1. Det viktigaste er gjerne at ein skal ha det kjekt med det ein driv med og det høyrest det ut for at du har. Den strikkeputa var kjempefin, godt mulig den blir kopiert... Lukke til med frø !!

    SvarSlett
  2. Jeg er endelig i gang med å så, og det kjennes godt. Kan knapt vente på at de søte små skal stikke hodene frem fra jorden :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)