mandag 16. april 2012

Noen ting går den veien høna sparker...


Bark for eksempel... Og jord... Lurer på om jeg skal prøve å legge duken oppå barken i år...? :o)

Men mens hønene herper så ordner jeg.
Har, takket være en snill mor i Bergen med litt mer stein i hagen enn meg, fått satt opp en liten kant i den runde enden av et laaangt bed. Det hindrer gresset i å invadere bedet, og til en hvis grad, hønene i å tømme bedet for jord.


Resultatet ble både ryddig, praktisk og dekorativt. 


 Må nok innføre flere slike hønsesikringstiltak rundt om i hagen utover våren, ellers blir det bare kaos og lite kos i hagen.

Trikset ser ut til å være å plante tett og sette opp kanter så jorda blir værende der den hører til, i bedet og ikke utover hele plenen.

1 kommentar:

  1. Hei! Så flott at jeg fant bloggen din. Jeg legger meg som følger!

    Så fint som blomsterbedet ditt ble. Skjønner veldig godt at det er noe å holde orden på, når hønene går fritt. Jeg har ønsket meg høner i hagen, men i boligfelt er det vel kanskje ikke så lurt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)