torsdag 5. januar 2012

Det man ikke vet...


Har merket meg en skrikende mangel på navn på planter og blomster og ellers fakta sånn generelt i de fleste av mine senere innlegg her på bloggen. Det må det gjøres noe med!
Så nå jobber jeg med et lite knippe farge-koordinerte "oppslagsverk" om  blomstene i Hagen på Solsiden. Dette er mest for min egen del, jeg vil jo helst vite hva jeg dyrker.
Og så er det jo liksom litt småpinlig når folk tror jeg har peiling på blomster siden jeg driver å skriver blogg og greier. Akk, så feil kan man altså ta. Men dette skal det altså bli en forandring på i ukene som kommer. Et lite, privat og høyst uprofft, botanikk-studium på en måte.
Mulig andre også kan ha nytte av det, dere får det servert her utover vinteren/våren enten dere vil eller ei uansett! ;o)


Snart . . .  :o)


PS! Denne gule rosen heter China Town. Det er jeg nesten helt sikker på. Nesten.

2 kommentarer:

  1. Ha ha: ) Det er så godt at det ikke bare er meg! Jeg kan endel navn (rose, tulipan, plommetre osv osv) men så å si aldri spesifike navn... tror jeg får følge med på studietimene dine:) Ellers så kan jeg anbefale www.bestemorsplanter.blogspot.com, der er det masse info:)
    God helg!!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg veldig godt igjen der he he.
    Nå har jeg blitt litt flinkere til å ta vare på fakta og navn som følger med planter som jeg kjøper og ,,det har hjulpet litt,,
    God helg , klem Marit.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)