onsdag 4. mai 2011

Prikken over i`en.


Endelig er huset så ferdig at man kan gjøre det litt pent rundt hushjørnene og på trappen uten å være redd for at det skal komme en travel snekker i morgen og rive hele stasen overende. (Det skjedde et par ganger i fjor...)






















 
Årets tema på pyntefronten er foreløpig veldig sart og yndig i lyserosa, blekblå og hvite fargenyanser. Pent dandert i hvitmalte kurver. Ikke det mest solide arrangemanget, men veldig lyst, lett og vårlig, synes jeg. :o) Litt lenger utpå sommeren dukker det nok opp litt kraftigere farger.

Stemorsblomster i lyse blåfarger og hvitt. Mangler bare en klatt med rødfarge så er vi klare for 17. mai... ;o)



Diascia, Tvillingblomst, er alltid en favoritt og et must på handlelisten hver vår. De tåler utrolig mye og varer helt til høsten. Hva mer kan man ønske seg av en blomst?

4 kommentarer:

  1. Lekkert arrangement! Dessuten lærte du meg noe nytt: Jeg har aldri hatt tvillingblomst, og visste ikke at den er så robust som du skriver. Den er hermed ført opp på handlelisten min også! Takk! :-)

    SvarSlett
  2. Så deilig og rosa! Liker det! Og huset er blitt vanvittig fint! Hadde vel kjørt rett forbi neste gang om jeg ikke visste bedre på forhånd. Klem

    SvarSlett
  3. Så fint du har pyntet. Diascia er en flott sommerblomst. Mye flott blomstring du viser i forrige innlegg også. Vårerteknappen var flott.

    SvarSlett
  4. Heisan. Eg stod å kikka på tvillingblomen på Plantasjen i går, overtalte meg sjølv til å venta litt. Angrer no.... Enkel og fin pynt på trappa di. Ha det godt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)