lørdag 27. mars 2010

Nå er det vår!


Endelig! Nå har regnet og plussgradene fjernet den siste rest av vinterens kalde, hvitskitne dyne og vårløkene har omsider fått sjansen til å strekke litt på seg.

De smyger seg opp av jorda innimellom visne stauderester og rusk og rask langs kanter og bed og snart fylles hele hagen med friske, muntre farger! Det er herlig!

Jeg går daglig runder i hagen og titter på alt det nye som dukker opp. Det er riktig fasinerende, jeg husker jo aldri hva jeg har plantet hvor, så med mindre det er en gammel trofast traver som har holdt stand noen år, så kommer det meste som søte, små overraskelser utover de nærmeste ukene. Det blir mange "Jøss, hva er det der for noe da?!?" og "Oi, var det DER jeg satte den?" nå fremover. Gleder meg! ;o)

5 kommentarer:

  1. Herlige vårbilder! Du er heldig... Kos deg videre i hagen din:)

    SvarSlett
  2. Ja er det ikke HERLIGT!!!! DET ER VÅR:::OG DET SPIRER OG GROR!!! KOS deg i hagen!!!

    Og ha en deillig påske =)

    SvarSlett
  3. Deilige vårgleder :D
    Så langt det har kommet i hagen din!

    SvarSlett
  4. Takk for det! Ja, spirene tok sats og bokstavelig talt sprang ut når snøen endelig forsvant! Det hjalp nok med 10-11 grader og sol et par dager! ;o) God påske og GOD VÅR til dere alle!

    SvarSlett
  5. Hos deg er det da vår på alvor! Så herlig. 10-11 grader er igjen blitt til 2-3, så jeg tror jeg må smøre meg med tålmodighet. Men sol og regn.... da blir det finevær igjen. Lov å håpe! Ha en god Påske.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)