torsdag 10. september 2009

Er i farta...

Flinke meg! ;o) Klarte faktisk å få gjort en hel masse skade i hagen i dag! Snauklipte og sagde ned hele Gyvelen, og fikk til og med ordnet litt på omgivelsene. Ble litt bedre. Tror jeg... Og i morgen er det plantedag. Da skal tomrommet etter Gyvelen fylles med rosa, lilla og røde rhododendron. Det er planen i allefall. Nå var værgudene i godlune i dag så det begynte ikke å regne før utpå ettermiddagen, så da gjenstår det bare å se hva de har på lager for i morgen.
Må visst snike litt rundt og se om jeg finner litt mer grus også. Og der gjenstår enda enorme mengder gress og ugress der det egentlig bare skal være grus. Det er god trim å hakke vekk!
Fikk plantet de avleggerene jeg "stjal" hos svigers forrige uke også. Så da skal det til sommeren igjen, etter planen, blomstre fine busknelliker og staudeløvemunn i ymse farger i bedet ved siden av dagens anleggsområde. Håper det blir så fint som jeg innbiller meg... :o)
M.

2 kommentarer:

  1. Borde kanskje lage et nyt prosjekt så jeg kommer meg ut.. Ser jo riktig gøy og fint ut. Rhododendron høres fint ut,men ser du mangler litt grus ja...Finnes det staudeløvemunner også? Nytt for meg, må sjekkes litt nøye :)

    SvarSlett
  2. Hei! Ja, det må nok finnes staudeløvemunn, for de jeg har hentet hos svigers nå er frøplanter fra noen av de ørten hun har hatt stående på samme sted, med lett spredning, i over 5 år nå. Det var faktisk jeg selv som sådde dem og gav dem til henne for ca 5 år siden! :o) Hos meg overlevde de ikke for 5 år siden, men en kom igjen ifra fjorårets tyveriraid hos svigers. De blir bra digre etter noen år! :o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)