onsdag 5. august 2009

Søte, små Bonzai-trær....

....er for pyser!

Jeg vil heller ha et Banzai-tre! Jeg hager etter den filosofien at trær og blomster kan ikke lese, så de aner ikke hva det står i bøkene om beskjæring og andre tekniske ting, så derfor gjør jeg en hel del litt feile ting i hagen som antagelig ikke hadde blitt helt godkjent i seriøse gartnerkretser. Som foreksempel å forme plommetreet til en parasoll... Eller da altså et Banzai-tre som jeg har døpt kreasjonen. Den mangler litt fintrimming på toppen ser jeg nå på bildet, men det lar seg nok ordne med en gardintrapp og en hekkesaks... Og god forsikring... :-P

Og treet ser ut til å stortrives med behandlingen, enda jeg klipper det både sommer, høst, vinter og vår, alt etter som når jeg gidder. Masse søte, små gule plommer i år. Det har det ikke vært tidligere da det fikk stå i fred. Den egentlige grunnen til den noe snodige klippingen er rent praktisk: at det skal gå an å komme seg forbi treet! Og så gir det så fin skygge på plenen i Rosehagen uten at det tar noe av utsikten. og utsikten er noe av det beste med Rosehagen! Bortsett fra rosene da selvsagt... :o)

Det ser ut som om himmelen tar fyr når sola forsvinner uti havet....

M,

1 kommentar:

  1. ha ha, ja dette var et svært bonzai tre.

    Hvorfor må alt gjøres etter bøkene da? Jeg synes plommetreet ditt var flott! Og siden det kom plommer på det nå, nyter den nok sin "makeover".

    Herlighet for noen flotte bilder!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid! :o)